2017. november 15., szerda

Marvel's Guardians of The Galaxy - The Telltale Series: Szezonértékelő

A múlt héten lezárult a Telltale Guardians of The Galaxy feldolgozásának első szezonja, én pedig annak rendje, s módja szerint végig is játszottam, így azt hiszem, hogy teljesen kvalifikált vagyok, hogy írjak róla pár sort, kerek egészként véleményezve az öt epizódot.


Azt hiszem, hogy a GoTG James Gunn két üdítően friss blockbuster filmje óta hálás téma a Telltale féle epizodikus feldolgozáshoz. Ennek ellenére, nem tudom, hogy miért, de a karakterek nem hasonlítanak a filmbeli színészekhez - mint például a Game of Thrones esetében -, illetve a hangjukat sem hallhatjuk viszont. De ez ne riasszon el senkit, mert a karaktereket tökéletesen visszaadták az írók, és ez a lényeg - a többit az első epizód első negyed órájában megszokjuk. Nem annyira érződik "olcsó másolatnak", mint inkább egy más fajta feldolgozásnak. Külön kiemelném a színészek közül a Rocket-et alakító, zseniális Nolan North-ot, aki szokás szerint most is sziporkázik.


A történet rögtön egy akkora súlyú eseménnyel kezdődik, aminek alapjaiban kéne megráznia a Marvel féle univerzumot. Ezt láthattuk/láthatjuk a Telltale féle Batman gammákban is: nem igazán foglalkoztatja őket, hogy mi "kánon", meg ilyesmi - bátran belekavarnak egy nagyot egy méretes fakanállal a már unalomig ismert karakterek, történetek, háttérsztorik főzelékébe. És mi ezzel csak jól járunk, mert meg tudnak lepni minket.


A "bombasztikus" nyitás után viszont kicsit leült a cselekmény - nem igazán sikerült epizódról-epizódra, fokozatosan építkezni egy "húsosabb", igazán epikus végkifejlet irányába. Ha jobban belegondolunk, ez a Marvel filmes univerzumának is a rákfenéje: a "fun" meg az akció megvan, de az aktuális fenyegetés sosem tűnik komolynak, így nem igazán van súlya a történéseknek. Visszatérve a játékra, ezt a szükséges súlyt, drámát leginkább az egyes karakterek háttérsztorijába bepillantást engedő jelenetek keretében tudták prezentálni: Rocket története például különösen szívbemarkoló, és könnyebb megérteni az ismeretében, hogy miért "nehéz eset" a jelenben sokszor.


Játékmenetileg a szokásos Telltale dolgokra kéretik gondolni - nem lett túlbonyolítva a formula ezúttal sem. Nekem nincs vele bajom - szerintem jó formája a történetmesélésnek ez a rendszer. Nyilván beleférne pár újítás, picit több interakció, de őszintén szólva nekem nem lenne sok ötletem, hogy konkrétan mit szeretnék. Vannak apró dolgok, például az a fajta QTE, amikor Star-Lorddal lövöldözünk, és az egér két gombja a jobb és bal fegyverének felel meg, vagy szintén az ő "rakétameghajtású bakancsa", ami által egyes helyszíneken "szintet válthatunk". Illetve jól működik szerintem, és újszerű, hogy az akciók alatt az egész csapatot irányítjuk. Persze nem mi döntjük el, hogy mikor kit, vagy ilyesmi, az már túl szép lenne... Így viszont remekül megkoreografált összecsapásokat láthatunk, ill. lehetünk részesei minimális szinten. Ezeket természetesen remek zenék festik alá, pont, mint a filmekben. A különbség annyi, hogy itt "RAD Mix"-nek hívják Peter kazettáját.


Ha az események nem is voltak világrengetőek minden epizódban, a hangulat, a poénok, a karakterek, a szív mindegyikben megvolt, így számomra a legnagyobb probléma minden epizóddal az volt, hogy elviseltem volna belőlük többet.
Remekül érződött a szezon alatt, hogy a csapatot az imádság, ÉS Peter Quill tartja össze. Legtöbbször ő a játékos avatárja, és bizony nincs egyszerű dolga ennek a hajónak az irányításában - a legnagyobb döntési helyzetek is akörül forognak általában, hogy a helyzethez megosztottan álló Őrzők közül ki mellé állunk, illetve kinek a rosszallását vállaljuk be. Mindennek remek hatása van az utolsó rész alapfelállására. A finálé pedig szinte tökéletesre sikerült - az utóbbi időkben a Life Is Strange: Before The Storm második része mellett ez tudott a legjobban kikapcsolni pár órácskára. Úgyhogy szerintem megyek is, elmenekülök újra ebbe a vibráns világba, és újra ugyanúgy döntök minden helyzetben, mint elsőre...


P.s.: A screenshot-jaim java része az utolsó két részből való, de a spoilerességet igyekeztem kerülni. Ha megnéznél többet is, akkor irány a galéria!

P.s.2.: Technikai nehézségekkel, problémákkal nem találkoztam, és szerintem jól is néz ki a játék - talán végre teljesen helyrekalapálta a Telltale a Batman első szezonjával debütált, akkor minden korábbinál problémásabb engine-jét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése